Mindfulness til børn er anderledes end mindfulness til voksne, idet leg er en del af kommunikationsformen. Leg gør det lettere for børnene at lære.

Mindfulness til unge ligger mere op af mindfulness for voksne.

Hvad er mindfulness for børn og unge

Mindfulness for børn og unge består af øvelser, der er med til at styrke deres evne til på en nysgerrig og venlig måde at blive opmærksom på, hvad der sker i nuet og handle bevidst frem for at reagere ubevidst.

Hos MindYourChild er mindfulness et kærligt frirum, hvor vi arbejder med krop og sind. Vi bruger sanserne, for at styrke vores evne til at fokusere. (Høre-, smags-, føle-, syns- og duftesansen. Vi inddrager også vores 6. sans – vores hjerteven) Vi arbejder med at modtage kærlighed fra os selv og fra andre og sende kærlighed til andre.

Vi arbejder meget med vejrtrækningen og åndedrættet, da det er med til at skabe ro og balance hos børn og unge.  Vi lære små lette teknikker, der kan hjælpe os til indre ro i hverdagen.

Fra de mere bevægelsesorienterede øvelser arbejder vi os hen imod en rolig og afslappende massage og afspænding i form af historiefortællinger, hvor dagens tema, sanser og åndedræt igen inddrages. Dette ofte ledsaget af meditativ musik.

Atmosfæren er stille, rolig og hyggelig.

Har du lyst til at prøve et mindfulness hold så – klik her – til hold oversigten eller kontakt mig for mere information – Kontakt

Emma, 7 år:
“(Udbryder spontant midt i en mindfulness time.) Jeg er helt vild med den blå farve i glimmerflasken. Jeg ved simpelthen ikke, hvad der sker inden i mig, jeg er bare så glad og rolig.”
Åndedrættet er en af de vigtigste redskaber i mindfulness, der arbejdes sammen om vejrtrækningsøvelser, og også som her hvor åndedrætskuglen hjælper med det rette fokus på åndedrættet.